28 thoughts on “Prova gratis teoriprov

  1. M+s ska igentligen inte användas, för detta kan även stå för mud and sand!
    Och efter som det inte står vilken årstid det är så är 1.6mm korrekt efter som lastbil ska ha 5mm.

  2. Spelar ingen roll vilken märkning däcken har, M/S märkta däck har ingen egen lag/regel, sommartid är det 1,6mm som gäller och på vintern är det 3mm.
    Man får köra med däck med M/S märkning på sommaren och vintern.

    Varför använda frågor ställda i negativ form!?

  3. m+s däck ska ha minst 1,6 mm den bör ni ändra på. Vintergodkända (alptopp) ska ha 5 mm.
    Frågan om vart en bör lägga de två mest slitna däcken kan en också fundera på. Det är ju bättre att lägga de bästa däcken bak för att få så bra grepp som möjligt och minska risk för sladd.

  4. Emil, om du slår på ditt helljus innan du passerat mötande bils framruta, så hoppas jag att du är medveten om vilken risk du utsätter människor för …

  5. En del frågor är onödiga att behöva få rätt för det finns ingen utbildningsmaterial där man kan jämföra med för en del frågor.

  6. På frågan som gäller helljuset och när man ska slå på det igen stämmer inte, man ska slå på helljuset igen vid mötesögonblicket enligt körkortsboken.

  7. Vad är minsta tillåtna mönsterdjup på m+s däck. Det stod inte att det var vinterväglag. Man kunde lika väl kört på sommaren. Då är det 1,6 mm som gäller. Uppdatera den frågan med ett tillägg. Mvh

Leave a Comment

*

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.